tentangfx
ANDA KINI BERADA DI FORUM tentangfx...
SILA LOG IN JIKA ANDA MEMBER DAN REG JIKA MASIH BELUM MENJADI MEMBER...
JIKA MEMILIH UNTUK MENJADI PELAWAT SILA ABAIKAN MESEJ INI... tq..

20 perkara perempuan tak suka

View previous topic View next topic Go down

20 perkara perempuan tak suka

Post by eyes143 on Sun May 31, 2009 11:31 pm

1. MENINGGIKAN SUARA

Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

2. MAIN KAYU TIGA

Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3. SUKA 'CUCI MATA'

Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

4. MENGONGKONG

Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka di soal siasat oleh kekasih mereka... macammana tu?

5. EGO

Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.

6. MENIPU

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

7. PERASAN


Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji... hahaha sedarlah!

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN


Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10. CEMBURU BUTA

Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11. MATA DUITAN

Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA

Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa...

13. PANAS BARAN


Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14. KAKI MEROKOK

Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

15. PENGOTOR

Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

16. GELOJOH

Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN

Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

19. PUTAR BELIT

Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

20. SUKA KONTROL MACHO

Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!



lol! lol! lol!


Last edited by eyes143 on Mon Jun 01, 2009 6:03 pm; edited 3 times in total

_________________

"kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu..
seandainya antara kamu punya rasa rindu.."
¤¸¸.·´¯`·.¸·.>>--» castle in da sky is mine

eyes143
miss SEKETARI

Posts : 83
Points : 125
Join date : 28/05/2009
Age : 26
Location : dalam ati cmu143..

View user profile http://www.noorazneen.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by fajar on Sun May 31, 2009 11:41 pm

hummmm..... nak kena fowad kat member2 nih..

fajar

Posts : 38
Points : 57
Join date : 28/05/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by cyberkids on Mon Jun 01, 2009 12:25 am

salam wahai kaum2 hawa yg ku hormati sekalian...
aku kurang setuju skit la..bukan sebab aku laki ekk..tpi sebab aku nk adil kat laki dan perempuan....

kebanyakan perkara2 diatas tu,bukan hanya ada pada lelaki,tpi ada kat perempuan jugak..rasanya lebih molek kalo topic ni tukar nama,sebab2 pasangan benci pasangannya..huhuhhu

coz x nk la ada sifat2 anti gender ni...ermmm..aku rasa kat atas tu ,tang rokok je kene ngan laki(itu pun ramai gak perempuan smoke)...
yang lain tu,aku yakin gak semua sifat tu ada kat prmpuan...

nak tau x kenapa??????? itu la namenya sifat manusia.....
sifat2 dalaman ni bukan bergantung pada jantina ek...tpi pada hati...
kalo la diikutkan ati dan pengalaman aku,aku nk letak je post tu tajuk 20 perkara lelaki benci wanita..sebab aku ada pengalaman benci kat perempuan jenis ni....tpi selepas aku muhasabah diri jap (poyo lak ayat),aku rasa sama je dua2 jantina ni..yang membezakan hanya ati je....


wallahualam.....peace
Very Happy

cyberkids

Posts : 49
Points : 64
Join date : 28/05/2009
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by cyberkids on Mon Jun 01, 2009 12:31 am

tq sape yg edit..tq mod2 Very Happy

peace..no gender war cheers

cyberkids

Posts : 49
Points : 64
Join date : 28/05/2009
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by eyes143 on Mon Jun 01, 2009 12:32 am

sy da tukar tajuk..

pndpt peribadi sy la kan..
majoriti sbb2 tu ade pada laki..
peace...
lol! lol! lol!

_________________

"kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu..
seandainya antara kamu punya rasa rindu.."
¤¸¸.·´¯`·.¸·.>>--» castle in da sky is mine

eyes143
miss SEKETARI

Posts : 83
Points : 125
Join date : 28/05/2009
Age : 26
Location : dalam ati cmu143..

View user profile http://www.noorazneen.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by cyberkids on Mon Jun 01, 2009 12:35 am

eyes143 wrote:da tukar tajuk..

pndpt peribadi sy la kan..
majoriti sbb2 tu ade pada laki..
peace...
lol! lol! lol!

pendapat peribadi x pe...hhhhhuhuhuhh...

kalo aku kumpul 6 org kawan aku...leh nmpak dah sama je dua2 jantina ni...tpi tu 6 org la...maybe laki ada 60juta yg mcm ni... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


so sape nk kapel ngan aku,leh contact aku ek bounce bounce bounce bounce

huauhauhuahuhuahuhuauahuhauahua.......tpi satu nk ckp..aku smoker Embarassed Embarassed Embarassed

cyberkids

Posts : 49
Points : 64
Join date : 28/05/2009
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by eyes143 on Mon Jun 01, 2009 12:36 am

bkn dh ade yg nk kawan ke.. Razz
yg special seat tu Twisted Evil

_________________

"kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu..
seandainya antara kamu punya rasa rindu.."
¤¸¸.·´¯`·.¸·.>>--» castle in da sky is mine

eyes143
miss SEKETARI

Posts : 83
Points : 125
Join date : 28/05/2009
Age : 26
Location : dalam ati cmu143..

View user profile http://www.noorazneen.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by cyberkids on Mon Jun 01, 2009 12:38 am

eyes143 wrote:bkn dh ade yg nk kawan ke.. Razz
yg special seat tu Twisted Evil

ala ..dia malu2 lagi Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Embarassed Embarassed

cyberkids

Posts : 49
Points : 64
Join date : 28/05/2009
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by eyes143 on Mon Jun 01, 2009 12:41 am

lagi 5 taun dia tak malu kut Twisted Evil

_________________

"kotak hati seseorang itu akan berisi kasih jitu..
seandainya antara kamu punya rasa rindu.."
¤¸¸.·´¯`·.¸·.>>--» castle in da sky is mine

eyes143
miss SEKETARI

Posts : 83
Points : 125
Join date : 28/05/2009
Age : 26
Location : dalam ati cmu143..

View user profile http://www.noorazneen.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by cyberkids on Mon Jun 01, 2009 12:43 am

eyes143 wrote:lagi 5 taun dia tak malu kut Twisted Evil

kalo dh x malu risau lak aku...hahahahaha..wei kita mcm off topic je...mod x marah ke????eh x pe kot..ko seketeri Laughing Laughing Laughing Laughing

cyberkids

Posts : 49
Points : 64
Join date : 28/05/2009
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by fajar on Mon Jun 01, 2009 1:35 am

ada gak sikap pompuan yg laki xsuka.. sesetengah pompuan la... bukan sumer...

yg cik seketeri kita ni pon cakap, sikap laki yg pompuan xsuker... bukan lah bermaksud semua laki ada sikap tu... bukan.. maksudnyer, kalau laki ada sikap mcm tu... mmg kami yg pompuan2 ni xberapa suker..the point is that.. tul tak cik seketeri??

fajar

Posts : 38
Points : 57
Join date : 28/05/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by eumajuent on Tue Jun 09, 2009 12:50 am

betul jugak tu
huhuhuhu Basketball

eumajuent

Posts : 16
Points : 20
Join date : 28/05/2009
Age : 35
Location : muar

View user profile http://www.eumajuenterprise.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 20 perkara perempuan tak suka

Post by Sponsored content Today at 1:45 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum